Expertise en innovatiekracht

Door gebruik te maken van al onze expertise en innovatiekracht maken we maximale CO2-reductie in de gebouwde omgeving mogelijk. Ons doel is om tegen de laagst mogelijke maatschappelijke kosten, een duurzaam en comfortabel verwarmde gebouwde omgeving realiseren. Daarvoor is gebruik van alle bronnen en systemen noodzakelijk. De hybride route speelt hier een belangrijke rol in. Toepassing van hybride cv-installaties is de snelste manier om de 2030 doelstellingen te halen tegen de laagst mogelijke maatschappelijke kosten. Gecombineerd met CO2-vrije energiedragers door de verduurzaming van waterstof, groen gas en groene elektriciteit is het niet alleen een versnelling richting 2030, maar ook een toekomstbestendige oplossing richting 2050 voor de gebouwde omgeving.

New Marketing Leaders

Vereniging van fabrikanten

De vereniging voor Duurzame Warmte (VDW) is een vereniging van fabrikanten op het gebied van warmteopwekking, gericht op informatievoorziening en advies met betrekking tot de rol van verwarming in de gebouwde omgeving in Nederland. Het gaat hierbij om relevante ontwikkelingen op het gebied van techniek, veiligheid, wet- en regelgeving en normalisatie in onze branche.
De VDW adviseert en beïnvloedt zowel Europese als nationale wet- en regelgeving en internationale, Europese en nationale normen en richtlijnen om daarmee de positie van VDW-leden te verstevigen.

Als sterk samenwerkingsverband van de Nederlandse maakindustrie zijn we al ruim 50 jaar actief is op vele terreinen. Dankzij deze samenwerking is Nederland decennialang in Europa koploper.

De vereniging voor Duurzame Warmte is lid van NVI-GO.