Wie zijn woning wilt verduurzamen kan meer lenen. De leennormen worden nl. vanaf november verruimd op basis van cijfers van het Nibud.

Vanaf november kan er een hoger bedrag geleend worden voor verduurzaming. de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en de Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) melden dat de leennormen worden verruimd. Uit cijfers van Nibud blijkt dat de afgelopen tijd veel werkenden een loonsverhoging hebben gehad en de maandelijkse uitgaven minder hard groeiden. Daardoor blijft er extra geld over om leningen af te lossen.

Het gaat hierbij vooral om leningen voor bijvoorbeeld isoleren, zonnepanelen of een hybride warmtepomp. Om hoeveel extra geld het gaat hangt af van o.a. gezinssamenstelling.

Bron: nu.nl